Čtvrtek, 27 března
Shadow

Štítek: Ja Czech

Školy hledají způsoby, jak učit AI. Pochopily,že pro dnešní žáky jde o životní téma

TOP MIX
Nějakou aplikaci s AI používá bezmála 90 procent středoškoláků. Otázkou ale je, zda chápou, jak umělá inteligence funguje a co dokáže.V dobrém i špatném smyslu. Školy ve výuce AI tápou, „odvážným“ učitelům pomáhají praktické programy firem a organizací. Pro uplatnění budoucích generací je vzdělávání v AI stěžejní. Podle Světového ekonomického fóra bude do konce roku 2025 nahrazeno až 85 milionů pracovních míst automatizací a zároveň vznikne ve spojitosti s technologiemi 97 milionů pozic nových. „Ve všech sektorech budou stále víc žádané digitální dovednosti. Překotný technologický rozvoj vyvíjí tlak na celoživotní vzdělávání pracovníků, včetně schopnosti adaptace na nové technologie. U dnešních studentů bude typické, že své pracovní zaměření změní i několikrát za život. Porozumění AI a...
Výsledky mistrovství náctiletých vývojářů –užitečné inovace vymysleli za 24 hodin

Výsledky mistrovství náctiletých vývojářů –užitečné inovace vymysleli za 24 hodin

TOP MIX
Mladé technologické mozky ze středních škol napříč Českem se na konci listopadu utkaly v 6. ročníku AT&T HACKATHONu Junior v Brně. Za den a nocstudenti zvládli přijít s inovacemi, které mohou přispět k lepší digitální budoucnosti nás všech. Absolutním vítězem technologického maratonu se stal tým Merkury ze Střední školy filmové, multimediální a počítačových technologií Zlín. Jeho členové během 24hodinové akce vymysleli a naprogramovali interaktivní hru, která hráče seznamuje se základy kyberbezpečnosti na síti, ukazuje možná rizika práce s počítačem a jak se online útokům bránit. Porota počin náctiletých ajťáků ocenila také cenou za nejlepší nápad. „Tito studenti jsou budoucností vývojářských firem. U počítačů netráví hodiny ‚pařením her‘, ale zkouší možnosti technologií, objevuj...

Konec základky a co pak? České školy neumí žáky připravit na výběr profese

TOP MIX
První zkouška dospělosti není maturita, ale ukončení základní školy. Vždy se totiž pojí s otázkou: kam dál? Data ukazují, že výuka kprofesní orientaci na základních školách v Česku selhává. Své rozhodnutí by po letech změnila až polovina středoškoláků. Běžným nástrojem českých škol, jak 14letým žákům ve volbě dalšího vzdělávání pomoci, jsou profesní testy nebo rozhovory s výchovnými poradci. Vše se odehrává v teoretické rovině, v rámci jednoho setkání nebo přednášky před celou třídou. „Na mnoha základních školách v Česku se zaměření na kariérní rozhodování stále soustředí na tradiční metody poradenství. Ačkoli žáci dostávají rady ohledně svých dalších kroků, chybí jim praktické zkušenosti nebo vzdělávání v tzv.podnikavosti, které by jim umožnilo vědomě vybírat podle svých talentů a potř...
Průzkum: dvě třetiny studentů potvrzují velký přínos podnikání už na střední

Průzkum: dvě třetiny studentů potvrzují velký přínos podnikání už na střední

TOP MIX
Průzkum mezi absolventy výukového programu JA Studentská firma potvrdil, že dnešní mladá generace není zvědavá na dlouhé výklady, musí si vše osahat a vyzkoušet. Maximální propojení s praxí zvyšuje jejich motivaci i výkon. V letošním školním roce vzniklo na českých středních školách rekordních 356 JA Studentských firem. 46 procent z nich se v dubnu zúčastnilo dotazníkového šetření, které ukázalo, že úspěšné podnikání, kdy firma prodá svůj produkt nebo službu, se povedlo 87 procentům středoškolských týmů. „Studenti se v programu ,učí formou činností‘ (tzv. learning by doing) a průzkum nám potvrdil, že taková výuka je baví, dává jim smysl a berou svůj úkol vážně. Ze 175 respondentů ohodnotilo velmi pozitivní přínos programu, tedy udělilo známku 1 nebo 2 jako ve škole, až 65 procent středo...
TOP studentské firmy letoška se představily na veletrhu JA Expo v Praze

TOP studentské firmy letoška se představily na veletrhu JA Expo v Praze

TOP MIX
Letošní školní rok přinesl rekordních 351 nových studentských firem. Devět nejlepších, které v dubnu zabodovaly na soutěžním veletrhu JA Expo v Praze, se nyní utká v národním finále 14. května o titul JA Studentská firma roku 2023/24. Příležitost zjistit, jak funguje reálné podnikání, dostali středoškoláci ve výukovém programu JA Studentská firma, kterou každý rok na českých středních školách realizuje vzdělávací organizace Junior Achievement (JA Czech). „Zájem o tento praktický program ze strany škol v posledních letech rychle stoupá – loni jsme zaznamenali 288 vzniklých studentských firem, což je meziroční nárůst o 22 procent. Obvykle se studenti učí podnikat v rámci volitelného předmětu, ale výjimkou nejsou ani povinné předměty zaměřené na ekonomiku a management,“ uvedl Martin Smrž, řed...